
04/2019 bis 03/2020
AVARTIM
Im Forschungsprojekt wird ein softwaregestützter Prozess zur visuellen Analyse für Technologie- und Innovationsmanagement entwickelt.
Ruhr-Universität Bochum, 22.9.2016
Melanie Siegel (Darmstadt University of Applied Sciences, Tutorial)
With the Web 2.0 most consumer products are discussed and evaluated in internet forums. These expressions of opinion contain valuable information for companies: Information about what users think of the product, where they have difficulties in application and how they solve their problems. The sentiment expressions are accessible, but the effort is often too big to regularly read and evaluate them manually. Opinion mining automatically analyzes and classifies sentiment expressions from publicly available sources. For this task, it is not enough to extract keywords from review texts. More intelligent NLP methods are needed to detect negation scope and arguments of opinion words. Therefore, opinion mining is an interesting research topic for language technologists. Research on opinion mining so far focused mainly on the English language. Some of the approaches can be directly transferred to analyzing German sentiment expressions, but many other cannot.
Weitere Informationen gibt es hier.
E-Mail an Melanie Siegel / Webseite von Melanie Siegel
Donnerstag, 22. September 2016
Vortrag Weitere VeranstaltungenProf. Dr. Melanie Siegel hält einen Workshop zum Thema "German Sentiment Analysis" auf dem Linguistics Konvens 2016 in Bochum.
04/2019 bis 03/2020
Im Forschungsprojekt wird ein softwaregestützter Prozess zur visuellen Analyse für Technologie- und Innovationsmanagement entwickelt.
Donnerstag, 14. Februar 2019
Die Forschungsgruppe „Human-Computer Interaction und Visual Analytics“ erforscht und entwickelt Visual Analytics Lösungen zur frühen Erkennung von Trends.
Freitag, 18. Januar 2019
Das Mittelstand 4.0-Kompetenzzentrum Kommunikation unterstützt Gastronomie und Handel mit 30 Workshops und Sprechtagen zu digitaler Kundenkommunikation.